Pengikut Tinta Putera

Monday, March 28, 2011

Uolss nak ke paparazzi amek gambo uolss bile uolss buat amal jariah??

Assalammualaikum...

OMG...I hapdet blog hari ISNIN pagi???


I ta heran pon tgk gambo ni...i biasa2 jer....
(tangan I kat bahu I..mata I jeling ke atas)
OK...utk pengetahuan uolss...I maseh waras lagi ea...belum ada lagi tanda2 I akan meroyan walaupon I yakin dan pasti I akan meroyan sekejap lagi sbb I dekat tempat kerja I yang memerlukan I mempunyai kesabaran tahap 7 petala langit 7 petala bumi...kannnn??

Anyway uolss....i bukan na bersurah pasal 7 petala langit mahupun menilai 7 petala bumi..macam yang uolss sedia maklum...baru2 ni...seperti yg uolss sedia maklum , Jepun telah dilanda gempa bumi sekaligus tusunami yg sgt dashyat sehingga memusnahkan sebahagian besar negera tersebut...*eerrr..ta baru jugak la kan??


And seperti biasa , sbg sebuah negara yg prihatin kita di Malaysia akan buat amal bakti hantar bantuan kemanusiaan ke negara tersebut..ta kiralah makanan ke minuman ke mahupun bantuan2 lain...
OK..sila abaikan sebarang statement mahupun lakaran yg "org kita" da buat!! I ta mo komen...karang I masok ISA!!! 


I sangat bangga bila Malaysia dapat hantar bantuan kemanusiaan ke negara2 yg dilanda musibah...ini menunjukkan yang kita prihatin dan masih mengamalkan sifat bantu-membantu..
Tapi apa yg I kurang puas hati adalah bila mana setiap kebaikan atau bantuan yg kita beri dan hulurkan , kita mengharapkan publisiti yg terlampau hebat sehinggakan suratkhabar ada satu page penuh siap dengan warna lagi..lepas tu sambung pulak dekat berita kat TV..ta cukup dgn tu....berita tgh malam pun dok bersurah pasal kebaikan dan sumbangan yg kita buat...

Pada I la kan...ini pendapat I kan yg masih berpegang kepada Perkara 10 Fasal 1(a) tertakluk pada Fasal (2) , Fasal (3) , Fasal (4) Perlembagaan Persekutuan. I merasakan kalau kita na buat something yang baik dan terpuji , kita ta perlu la bagi pendedahan yg sangat ekslusif macam ni...cukupla kalau na keluar paper sekalipun , satu artikel kecil da cukup , keluar berita sekali pun takpe..sebab bukan publisiti tu yg jadi kayu ukur sesebuah kebajikan tapi keikhlasan kita dalam menyampaikan bantuan itulah yg menjadi timbang tara amal jariah kita.

I rasa kalau I na buat amal bakti pun..I ta kesah kalau nama I ta disebut sebagai penderma..yela...bukan sebab apa..I tanak wujud sifat riak dalam diri I bila orang dok sibok canang yg I bg sumbangan terbanyak dalam kutipan derma utk magsa tsunami kat sekolah...kan...

Apepon...macam I mention tadi I ta perlukan publisiti tahap video seks Anwar Ibrahim bila I na buat amal jariah...*maaf..I tercarot!!!

No comments: