Pengikut Tinta Putera

Wednesday, May 26, 2010

Antara pagi yang indah dan pagi yang meroyan

Assalammualaikum w.b.t

Selamat pagi buat semua pembaca setia TPF yang selalu memberi komen..sebarang komen dan kritikan akan diterima dengan hati yang terbuka dan komen atau kritikan terbaik akan berpeluang menikmati sarapan pagi dengan TP di Cafe World...hahaha..boleh tak??

Jom TP belanja makan kat Cafe ni...hehehe..
Sudah..bukan pasal Cafe World ye TP nak bersurah..juga bukan pasal komen dan kritikan yang menarik..tetapi apa yang TP nak gebangkan adalah mengenai satu sikap masyarakat yang semakin lama semakin hilang ditelan arus zaman iaitu sikap SABAR..

Sikap SABAR ini merupakan satu sikap yang ditunutu dalam Islam terutama apabila berkaitan dengan nafsu,amarah dan sebagainya..hah..jangan mula terlencong dengan perkataan nafsu..Nafsu itu sendiri satu perkataan yang subjektif,tidak ada definisi yang betul-betul boleh mengekspresikan 'NAFSU' itu..


Jadi berbalik semula kepada kisah SABAR itu..masyarakat sekarang sebenarnya terlalu taksub dengan keduniaan sehingga adakalanya kesabaran kita diuji..tidak kira sama ada yang menguji kesabarann kita itu orang dewasa,rakan sebaya,malah kanak-kanak pun ada yang nak test power menguji kesabaran kita.

Nasihat TP..banyakkan bersabar kerana kita selalu dengar..Sabar itu separuh dari Iman..insyaALLAH..siapa yang sabar,akan disayangi ALLAH.Ada juga yang kreatif mula tampil dengan pantun dua kerat..Sabar itu subur,tak Sabar masuk kubur..hahahaha...

p/s : Kadangkala kesabaran itu oleh menyelamatkanpagi yang meroyan kepada pagi yang indah...=)

2 comments:

cikcippuding said...

Alhamdulillah.. sib baik la akak ni penyabar orang nyeee... kan jan kan? kan? kan?

Gusti Putera Fauzan Al-Attas said...

Kak Azrul memang penyabar orgnya...hahaha...