Pengikut Tinta Putera

Sunday, April 4, 2010

Cetusan Warna Bintang Popular

Assalammualaikum w.b.t
OK..hari ini hari ahad..hari ini 4 April..hari ini ada apa ea??

TP tengah dok pikir..ada ape ea hari ni??
Hah..TP dah dapat jawapannya...Hari ini bertempat di Arena Of Star Genting Highland,akan berlangsung satu temasya riang ria anjuran Berita Harian..iaitu..tidak lain dan tidak bukan..

ANUGERAH BINTANG POPULAR BERITA HARIAN 2009

Sila hiraukan nombor 2008 dan bayangkan anda melihat angka 2009.TQ
Seperti tahun-tahun yang lalu..Berita Harian tidak pernah gagal dalam pengajuran malam anugerah ini..Saban tahun kita melihat ABPBH tidak pernah kering idea dalam mewujudkan tema-tema yang pada dasarnya kelihatan 'biasa-biasa' tetapi memberi kesan yang 'LUAR BIASA' apabila ianya digunapakai.

Untuk ABPBH tahun ini,tema 'CETUSAN WARNA' menjadi pilihan penganjur..apakah kepentingan tema bagi sesuatu acara?TP pasti ada di antara kita yang merasakan bahawa tema untuk sesuatu majlis atau acara bukanlah sesuatu yang penting bagi kelangsungan acara tersebut.Tetapi cuba kita bayangkan...

sila bayangkan yer..
Kalau sesuatu majlis berprestij itu tidak ditetapkan sebarang tema,agak-agak macam mana keadaan di dalam tempat berlangsung majlis itu..mesti sangat caca marba kan..ada yang pakai pakaian macam nak ke disko,sedangkan acara tersebut adalah acara amal..dan anda akan melihat lebih banyak pakaian buruk yang tidak menepati acara berbanding pakaian cantik yang menepati acara yang dijalankan.

Penggunaan tema sesuatu majlis itu sebenarnya adalah lebih kepada pemilihan kita dalam berpakaian.Yelah,korang nak pergi majlis ilmu contohnya,kenalah berpakaian sopan yang tidak menjolok mata..actually,ada jugak pakaian sopan yang menjolok mata..betul tak tipu.

Ambik korang..TP bagi contoh sopan yang menjolok mata!!
Kan TP dah bagi bukti konkrit..kalau tengok pada reka bentuk baju tersebut..memanglah baju kebaya yer..tetapi..hah..nampak coli hitam sangat jelas melekat di badannya..di samping celah-celahan yang patut dilindung dari pandangan mata...pakaian yang sangat tidak sesuai di pagi raya...

Jadi..itulah kepentingan tema dalam sesuatu majlis untuk mengelakkan terjadinya perkara-perkara seperti ini..oh ya..memandangkan ABPBH akan bermula kurang dari 5 jam dari sekarang..rasa-rasanya..siapa yang akan menggondol ANUGERAH BINTANG PALING POPULAR ea???

Pilihan TP untuk malam ini....Dato' Siti Nurhaliza

No comments: