Pengikut Tinta Putera

Wednesday, February 3, 2010

From Senai , CIQ , Choa Chu Kang , Marina Barrage to Merlion...

Assalammualaikum w.b.t...

Bila anda lihat sahaja singa di atas,tentu anda dapat menjangka negara mana yang saya lawati..(actually saya berasal dari sana..hahaha)...Jadi post hari ini,saya akan bercerita bagaimana saya yang tidak pernah bergerak dalam Singapura menggunakan kenderaan sendiri seperti kereta..(kalau cab ada la)..memang agak azab apatah lagi bila nada membawa orang yang memang tidak pernah ke Singapura...

Perjalanan kami bermula seawal jam 1730hrs (awal ker??)..destimasi pertama tentulah CIQ ea sebab kitorang perlu cop passport untuk ke Singapura..jadi,tiada masalah untuk saya m
enunjukkan jalan ke sana..lepas kami dah cop passport di imigresen Malaysia..maka bermulalah tugas saya sebagai penunjuk arah dan haluan untuk mereka...hahaha..kira dah macam tour guide la kan..

so,saya apa lagi,mula la meragas cari Map Singapore...nasib lah baik ada ambil kat City Square..jadi ada la map yang berguna untuk digunakan...

So..bila da lepas Singapore checkpoint,the first thing yang kita cari adalah..tempat untuk top up autopass...setelah puas merayau melalui BKE..akhirnya,saya mengarahkan untuk
mereka berhenti di Choa Chu Kang St 51...Limbang..Credit to Ain sebab bgtau kat mana 7-11 @ Limbang...

Lepas da topup autopass kat 7-11 @ Limbang,kami pun meneruskan perjalanan ke destinasi shooting pertama..Marina Barrage..berdasarkan map yang tak seberapa yang saya ada,termasuk info dari Endang Artiqah..akhirnya...kami sampai ke MARINA BARRAGE!!!!...Saya sangat happy kerana percubaan pertama menjadi penunjuk jalan telah BERJAYA!!!!!hehehe....Di bawah adalah antara gambar yang dishoot di Marina Barrage..








Setelah kami puas bergambar ala-ala model Malaysian Next Top Model,kami pun bergerak ke destinasi kedua..Fullerton Park @ Merlion..Ni pun merupakan satu perjalanan memcabar kerana saya memang tak ada idea di mana tempat tersebut..Tapi betol kata orang,malu bertanya sesat jalan..berkat bertanya orang di sekeliling,perjalanan yang disangka payah..rupanya sangat mudah..maka dalam 15 minit kemudian,kami pun sampai ke Merlion...







Maka..setelah puas bergambar dan menghirup udara segar di kota singa tersebut,kami pun memutuskan untuk..chow..chin..chow...hahaha...pulang semula ke Malaysia..apa-apa pun pengalaman tersebut memang menarik dan memberi banyak pelajaran kepada saya terutamanya untuk membaca signboard jalan dan peta...

"Owh..uniknya,uniknya..

SINGAPURA"



No comments: