Pengikut Tinta Putera

Saturday, February 13, 2010

Kasih tercipta,Anak merana...

Assalammualaikum w.b.t...

Sejak dua menjak ini kes pembuangan bayi semakin lama semakin hangat diperkatakan..kalau dulu TP lihat sudah agak jarang kisah-kisah seperti ini menghias dada akhbar,tetapi gejala ini sudah kembali lagi..aduh..di mana kemanusiaan kita sebagai khalifah.Ke mana hilangnya rasa simpati pada bayi yang baru hendak menikmati hidup dunia?

Macam gambar di sebelah ini,seorang pekerja India yang sedang menyapu sampah berasa pelik apabila melihat sekumpulan gagak sedang mematuk sesuatu di longkang berhampiran tempat dia menyapu.

Berdasarkan gerak hati yang merasakan ada sesuatu yang tidak kena,dia segera menghampiri kumpulan gagak tersebut dan dia sangat terkejut apabila melihat objek yang dipatuk gagak tersebut adalah mayat seorang bayi!!!

Kenapa ya begitu manusia??kenapa tergamak untuk membuang bayi tersebut begitu sahaja di tepi longkang??kenapa tidak dihanta ke mana-mana rumah kebajikan??Bukan niat TP untuk menyokong mana-mana individu supaya membuang bayi,tetapi..entahlah...hmmm...

Pada mana-mana insan yang sudah terlanjur dan TERmengandung...bijaklah dalam membuat keputusan pada bayi-bayi yang bakal dilahirkan...janganlah menjadikan Malaysia sebagai negara BUANG BAYI ya...dan fikirlah...bagaimanakah perasaan bayi itu...hmmm...


No comments: