Pengikut Tinta Putera

Wednesday, March 17, 2010

Gossip | Sabarlah wahai Seniwati Azean Irdawaty

Assalammualaikum w.b.t

TERKEJUT!!Itulah reaksi pertama TP bila dapat tahu yang Benjy,anak Seniwati Azean Irdawaty (AI) terlibat dengan najis dadah..siap ada makmal pemprosesan lagi..Siapa sangka,Benjy,yang kelihatan sangat manja dengan AI,yang dilihat sebagai artis ikon anak emak.memang tidak disangka-sangka..

Haish..apalah nak jadi dengan dunia hiburan masa kini,asal nama artis jer,mesti nak terlibat dengan dadah,alkohol,pil khayal dan pelbagai lagi perbuatan yang tidak bermoral..bukan TP nak menuduh semua artis berperangai negatif seperti itu..tetapi bak kata pepatah,kerana nila setitik,rosak susu sebelanga..hanya kerana segelintir artis yang berperangai negatif seperti itu,maka masyarakat akan melihat setiap insan yang bergelar anak seni memang berperangai tak elok..

Keluarga bahagia Azean Irdawaty
Bila kita sudah menjadi public figure,kita akan sentiasa diburu wartawan,peminat dan orang yang nak menjatuhkan kita..kalau boleh,ita pakai seluar dalam warna apa pun,peminat dan press nak tahu..Jadi sebagai orang yang dikenali atau Public Figure,kita harus sedar setiap tindakan dan perbuatan kita menjadi perhatian masyarakat..seharusnya,kita cuba mengelak untuk tidak berpelakuan negatif di hadapan public kerana dikhuatiri ianya akan mencalarkan reputasi dan rekod kita..

Berbalik TP semula ke cerita mengenai Benjy ini,Benjy merupakan pelakon yang hebat..setiap watak yang diberikan,TP perhatikan Benjy tidak pernah gagal dalam memberikan lakonan yang mantap..yelah mewarisi kehebatan lakonan Azean Irdawaty yang memang tidak dapat disangkal lagi..tetapi,tiada siapa menyangka bahawa anak seniwati terlibat dadah adalah Benjy..

Kepada Seniwati AI,TP doakan semoga AI tabah dalam menghadapi dugaan Allah..banyakkan bersolat dan megadu kepada ALLAH untuk mencari ketenangan..

Untuk Benjy,jika benar anda bersalah,kembalilah ke pangkal jalan..anda sudah mempunyai isteri dan seorang cahaya mata...jika anda merasakan yang anda memang tak mahu berubah,kenangilah ibu bapa anda..Semoga ALLAH memberikan petunjuk kepadamu..

2 comments:

Aus MeLankoLik said...

haha , aku pun cam x caya je .
mke serius baik .
hohoh , tp xtaw la kan caner .

Gusti Putera Fauzan Al-Attas said...

itulah aus..
muka innocent janagn disangka baik..
dont judge the book by its cover...
mungkin benjy ader sebab yang tersendiri...
hanya beliau yang tahu...