Pengikut Tinta Putera

Sunday, March 7, 2010

Selamat Hari Kanak-Kanak Sedunia

Assalammualaikum w.b.t

Sekarang dah pukul 0429 pagi..hmm...Happy Belated Childrens Day untuk semua kanak-kanak yang berada di seluruh dunia..Semoga kalian sentiasa dikasihi ALLAH S.W.T dan mendapat kasih sayang,perlindungan dan jagaan yang secukupnya...Amin..

Sebenarnya dari tadi lagi TP nak buat satu post khas untuk perayaan hari ni..tapi.maklumlah,weekend2 macam gini,askar-askar TP yang comel belaka semua balik ke base..jadi kena lah melayan karenah diorang..tadi masa TP tengah buat post pasal Aiskrim Malaysia , tiba-tiba askar nombor dua claim laptop nak main game..hmm..tu yang terbantut hasrat...

Inilah askar-askar rasmi TP..

Kanak-kanak ni,TP umpamakan macam pokok,kalau kita siram air selalu,bagi baja yang terbaik,manjakan ia,ia akan memberi hasil yang bagus dan berkualiti.

Begitu juga dengan kanak-kanak,kita berikan kasih sayang yang tak putus seperti air mengalir.berikan ilmu yang bagus,manjakan mereka,tidak mustahil,mereka akan membesar menjadi orang yang berguna.

TP pelik dengan masyarakat sekarang,buat anak memang pandai..kalau SPM ada subject Pendidikan Buat Anak,TP yakin seratus peratus,masyarakat kita confirm dapat A1..siap ++ lagi..

Tapi bila bab jaga anak,hmm,mulalah,itu tak cukup,ini tak cukup,duit pampers lagi,duit susu la..TP bukan nak menunding jari pada semua orang,tapi segelintir masyarakat.Segelintir masyarakat ini pulak dibahagikan kepada beberapa kelompok.

Kelompok Pertama : Bagi anak kat orang suruh jaga dengan cara menyerahkan sendiri anak tersebut dengan cara mulia dan terhormat.Kelompok ini memang TP sangat simpati dan respek to the max.Pembaca lain pun tentu setuju kan??

Kelompok Kedua : Dah selamat melahirkan anak tetapi diletak di hadapan rumah orang atau masjid.Kelompok ini TP ada sikit rasa menyampah la...tapi masih lagi dikira bagus kalau nak compare dengan kelompok ketiga.

KELOMPOK KETIGA : BUANG BAYI,BAKAR BAYI BARU LAHIR.Kelompok ini,TP taknak cakap banyak..Mudah-mudahan ALLAH timpakan azab yang tak terhingga pada mereka.

Kanak-kanak adalah anugerah,rezeki dan amanah ALLAH kepada kita.Sayangilah mereka semua sebagaimanan kita ingin diri kita disayangi...

No comments: