Pengikut Tinta Putera

Wednesday, March 31, 2010

Update..update...Tinta Putera Fauzan

Assalammualaikum w.b.t

Wah..dah lama rasanya TP tidak mengupdate Tinta Putera Fauzan ni..bukan apa yer...TP tersangat-sangat sibuk dengan kegiatan seharian yang tak pernah berkesudahan...aiyoo...

Dan kebelakangan ini,bermacam-macam kisah suka,duka,happy,sad,mengejutkan,surprising,gembira dan bermacam lagi kata adjektif yang boleh digunakan bagi mewakili perklembangan semasa...

OK..untuk post kali ini..TP akan compilekan kisah-kisah menarik,gossip..yerla..nak kejar deadline yang TP tetapkan sendiri..

Gossip pertama yang TP nak gebangkan adalah mengenai Akademi Fantasia 8..ala yang TP dok join auditionnya..tapi hampeh...hehe..Untuk musim kali ini,ayat pertama yang keluar dari mulut TP ialah..Bagai Sirih Pulang Ke Gagang..yerla..kali ini tenaga pengajarnya merupakan pengasas kepada Akademi Fantasia musim pertama (kecuali pengetuanya) yang telah menobatkan Vincent Chong sebagai Juara AF1.


Dan untuk pelajar-pelajarnya pula..untuk musim kali ini,sebahagian pelajar-pelajar AF8 didominasi oleh warga Borneo..Tahniah yer warga Sabah dan Sarawak..semoga kehadiran anda di persada seni akan memeriahkan lagi dunia entertaiment di Malaysia.Jadi apalagi..Mulakan AFUNDI!!!

Grafik ihsan daripada Akademi Fantasia 8


Kisah seterusnya berkait rapat dengan inspirasi TP..iaitu tidak lain dan tidak bukan..Dato' Siti Nurhaliza..Pada tanggal 30 Mac 2010,bertempat di Hotel Mandarin Oriental..Dato' Siti telah melancarkan SimplySiti..rangkain produk kecantikan seperti lip stick,compact powder dan bermacam lagi produk facial care..

Hmm..kalau korang nak tahu..inilah rahsia Dato Siti kekal menawan,anggun dan cantik...
Apa pun..tahniah kepada Dato' Siti kerana berjaya mengembangkan Empayar Siti Nurhaliza!!!Apapun TP nak tanya..produk untuk lelaki takde ke??kalau ada..confirm TP borong satu kedai!!!Nak jugak menjadi hebat bak Dato' Siti Nurhaliza



Gambar ihsan daripada Kak Rozi Abdul Razak..Thanks Kak Zee!!
Berita Mutakhir : Din Beramboi.penyampai radio ERA.FM dilaporkan koma...

Pada masa TP mendapat berita ni,TP ada kat kedai makan dengan member..malam semalam..kakak TP yang beritahu..memang tak percaya..yelah..selama ini,TP memang jarang la dengar Din Beramboi sakit..sama ada melalui media atau laman Facebooknya..

Al-maklumlah..kebelakangan ini,Din Beramboi sibuk berkempen supaya peminat mengundi beliau untuk kategori Penyampai Radio Lelaki Popular Anugerah Bintang Popular Berita Harian..tup-tup bila dengar beliau koma,memang la tak percaya..

Tapi bila TP dengar ERA pagi tadi untuk segemn Riuh Pagi ERA yang turut dikendalikan oleh Aznil Nawawi,Pak Nil mengumumkan bahawa berita yang tersebar sejak dua hari lepas adalah benar..menurut doktor yang merawat Din Beramboi,darah Din Beramboi telah dijangkiti virus dan buat masa ini,pihak hospital masih tidak dapat mengesahkan punca penyakit Din Beramboi..

Buat masa in Din Beramboi telah dimasukkan ke Hospital Selayang dan beliau terpaksa menjalani dialisis bagi menggantikan darah beliau yang telah dijangkiti kuman.

Petikan Berita Harian Online :

"Pelawak dan penyampai radio Era FM, Din Beramboi, koma sejak semalam dipercayai dijangkiti virus air kencing tikus hingga menyebabkannya mengalami pendarahan dalaman dan buah pinggangnya tidak berfungsi.

Finalis Penyampai Radio Lelaki Popular, Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2009 itu dimasukkan ke wad kecemasan Hospital Selayang kelmarin sebelum dipindahkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) apabila keadaannya semakin kritikal, tengah hari semalam."

Tetapi peminat Din Beramboi usah risau..menurut update daripada Berita Harian Online,Din Beramboi sudah stabil..alhamdulillah..

"Pelawak dan penyampai radio popular, Din Beramboi atau nama sebenarnya Mior Ahmad Fuad Mior Badri, kini berada dalam keadaan stabil selepas dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) di Hospital Selayang semalam.

Sambil menyangkal laporan media yang menyatakan bapanya koma, anak sulung pelawak itu Nil Aina Hadibah, 18, berkata kesihatan bapanya semakin baik berbanding semalam.

Hari ini keadaan papa dah stabil. Memang semalam dia kritikal, tetapi dia tidak koma seperti yang dilaporkan akhbar. Dia cuma 'ditidurkan' oleh doktor sahaja bagi memudahkan proses rawatan," katanya.
Nil Aina berkata, pihak hospital masih belum dapat mengenalpasti penyakit yang dihidapi bapanya namun dimasukkan ke ICU kerana disyaki menghidap demam denggi berdarah."

Jadi,marilah kita mendoakan Din Beramboi agar cepat sembuh dan kembali memeriahkan Riuh Pagi ERA!!!





No comments: